Si upaš #outofthebox?
Tole pišem nekaj dni pred Valentinovim – srčki frčijo naokoli, z njimi pa poplava ponudbe, kako presenetiti svojo drago polovico (težko glede na tak pomp). Ampak, v vsakem primeru je ta ˝praznik˝ že toliko zasidran, da bomo ljudje želeli vsaj malo pocrkljati svoje – poleg tega, da jih (upam) crkljamo celo leto.
Se sprašuješ, kaj ima Valentinovo z brandingom in tvojo blagovno znamko?
Danes bo v vlogi Valentina – preveri, kateri tip je – in še bolj pomembno, kateri tip želiš, da bi bila.
Enkrat v letu ali celo leto?
Lahko si tiste sorte Valentin, ki enkrat na leto podari bombonjero in šopek vrtnic. Če imaš res slabo vest, se vržeš v nakit, parfume, drage večerje, … Vse ostale dni pa je odnos površinski. Tu in tam kakšen bombonček, vse, kar daš, daš zato, ker tudi drugi in ker se ˝spodobi˝, vse skupaj pa nima globjega pomena in smisla.
In v takšnem odnosu pričakuješ zaupanje in spoštovanje?
Da ne bom predavala o psihologiji odnosov v zvezi, ker nisem za to usposobljena, lahko pa zelo podobne vzporednice potegnemo na odnos tvoje blagovne znamke in njene ciljne skupine.
Ji želiš dati izdelke brez zgodbe? Kratke trenutke sreče namesto globokih izkušenj, ki pustijo vtis?
Komunikacija je ključna!
Kot v zvezi – če želiš, da je trdna, iskrena.
Prav tako je izjemnega pomena, kako tvoja blagovna znamka komunicira s trgom, s tvojimi idealnimi strankami.
Kako te zaznavajo? Kakšno sporočilo jim prenašaš – ga razumejo? Kaj vidijo v tvojih izdelkih in storitvah – poceni bomboniero ali nekaj, kar bo njihovemu življenju prineslo dodano vrednost?
Za dolgoročen uspeh blagovne znamke je zelo pomembno zaupanje – ki ne pride čez noč. Niti z Valentinovim. Na njem je potrebno graditi konsistentno in iskreno – z zgodbo, pristnim odnosom, kakovostnimi produkti, primerno komunikacijo. Tukaj je na mestu beseda BRANDING – to je ključ do dolgoživosti.
Branding zajema, poleg zgoraj omenjenega, tudi tvoj nastop in predstavitev na trgu – veliko vlogo ima tukaj vizualna podoba. Le-ta je most med tabo in ciljno persono – prenaša sporočilo – in ti moraš poskrbeti, da vizualna podoba govori točno tisto, kar bi želeli povedati sam.
Zapomni si – blagovna znamka ni tisto, kar ti govoriš o njej, temveč kar se o njej govori za tvojim hrbtom!
Brez identitete ne gre!
Ja super, da imamo branding, ane? Tukaj je še en ampak. Brandinga brez ozadja ni. Če želiš, da bo banding opravil svojo nalogo (btw, še vedno je ne bo opravil sam!), potem mora imeti dobro postavljene temelje in smernice.
Zelo jasno moraš zastaviti strategijo podjetja in blagovne znamke; vizijo, poslanstvo, njun ZAKAJ, kaj je dodana vrednost, kakšna je identiteta – kaj je bistvo in smisel. Šele potem bo lahko branding služil tebi in blagovni znamki ter gradil zaupanje, kredibilnost, pripadnost ter prepoznavnost. Posledica tega pa je dolgoročni uspeh.
Kaj ima tvoja blagovna znamka z Valentinovim?
Ne bodi tipičen Valentin – gradi globoke odnose skozi celo leto, skozi najmanjše detajle. Prisluži si zaupanje!
Pojdi #outofthebox! Izstopaj iz množice!
Mogoče ne boš dosegel briljantnih številk v prvem letu ali na prvo Valentinovo. Boš pa dosegel, da bodo ljudje v tvoji blagovni znamki dolgoročno videli dodano vrednost. In posledično ter zasluženo, bodo tudi številke temu primerne.
V razmislek
Samo nekaj iztočnic, ki so ti lahko v pomoč, da svojo komunikacijo in branding izboljšaš, nadgradiš ali pa vidiš, da si že na pravi poti ter nadaljuješ po njej:
- si na vseh koncih in krajih konsistenten? S svojo podobo, stilom komunikacije, sporočaš vedno enake vrednote, govoriš isto zgodbo?
- kakšno doživetje pričaraš, ko kupec odpre paket s tvojimi izdelki? Je odziv WAU ali o, fajn?
- kako za svoje stranke poskrbiš po nakupu? kaj storiš za njihovo zvestobo in zaupanje? kako zagotoviš, da se bodo vrnile k tebi?
- kaj je vrednost tvoje blagovne znamke? Popusti na popuste od popustov? Tega enkrat zmanjka!
Upam, da nisem preveč zakomplicirala. Po eni strani je, po drugi pa sploh ne. Odvisno, iz kje izhajaš – iz potrebe ali iskrene želje – pa ne glede na odnos, ki ga želiš graditi – lahko je to partner ali pa ciljna publika.
V obeh primerih je pomembna strategija, jasna vizija in tvoj zakaj!
Pri zvezah me ne cukat za rokav 🙂 Me pa lahko brez skrbi takrat, ko boš potreboval nasvet, brco, pomoč ali samo brainstorming, da razturaš s svojim biznisom!
Res pogosto dobim od podjetnikov vprašanje – ja okej Kaja, vse jasno, ampak KAKO?
Extra vesela sem, da sem del tega obsežnega področja zapakirala tudi v delavnico Oblikovanje za podjetnike, kjer je fokus ravno to – najprej, kako postaviti temelje blagovni znamki, kako oblikovati njeno identiteto in iz nje izpeljati učinkovito vizualno podobo – na koncu pa še čisto praktično, kako do izvedbe grafik in materialov, ki bodo govorili namesto tebe!
Z udeleženci smo na delavnicah predelali ogromno, naredili domače naloge in postavili smernice ter napotke za naprej. TUKAJ si lahko prebereš več o delavnici, nov datum prihaja (komaj čakam!), imaš pa še eno super priložnost, ki je na voljo samo do 14.2.2021 – VEČ o njej TUKAJ.