Zgodba blagovne znamke

Si že kdaj prehodil pot, ki vodi do vinske etikete? Vsaj v mislih?

Ali do katere koli druge embalaže tvojega najljubšega prigrizka, mogoče do logotipa priljubljene znamke oblačil ali pa podobe, ki predstavlja blagovno znamko in ji zaupaš?

Danes te vabim na sprehod po prelepih Goriških Brdih 🙂 Na koncu naju čaka tole: O f***, kako pomembno je, da govoriš pravo zgodbo – na učinkovit način!

Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa

Moj delovno
sprostitveni pobeg v Brda, ne boš verjel, je bil izrazito obarvan z vinom 🙂
(na srečo ni obarval kakšne lepe bele srajce :D)

Obarvan iz vidika poizkušanja različnih vin v dobri družbi, kombiniranja s hrano, spoznavanja vina, vinarjev in kleti, predvsem pa njihovih zgodb in blagovnih znamk, ki nam te zgodbe nalijejo v kozarec 🙂 Le-te me zanimajo kot ljubiteljico vin ter kot oblikovalko in snovalko blagovnih znamk, njihovih identitet in vizualnih podob, ki izhajajo iz kje drugje kot – iz zgodbe!

Na tole vinsko vitrino sem naletela v vinskem baru @WineBrothers in seveda so se mi oči zasvetile. Wau, kakšne etikete! Itak jih takoj opazim 🙂 Vinske etikete so moj poseben gušt na področju oblikovanja.

Med steklenicami s celega sveta mi je v oči ˝padla˝  linija vin slovenskega vinarja iz Brd. Kar pred vitrino sem se na hitro pozanimala, kdo in kaj. Poglej to naklučje! Fant, poznavalec vin, ki v tem baru streže, je eno leto delal pri omenjenem vinarju, ker se je želel naučiti vse od A do Ž – od zemlje do vina v kozarcu. Zdaj me je še bolj zanimala zgodba, ki stoji za temi etiketami.

 

Btw, ta zgodba je sponzorirana z moje strani 🙂 Itak sem se takoj najavila na
degustacijo, potem pa kupila še par steklenic za domače užitke.

Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa

Torej, kako sploh pridemo do etikete?

Začne se v vinogradu (ko to sploh še ni). Lega parcele, naklon, vrsta zemlje, podnebje, padavine, … Katera sorta trte bo prava? V katero smer obrniti vrste? Na tem mestu sem izvedela eno super enostavno prispodobo – da si jo lahko vsak zapomni.

Bolj je obrnjen vinograd proti vzhodu, bolj sveža vina bodo. Bolj, kot se obrača proti zahodu, so vina bolj polna, karakterna, močnejša – zaradi ˝vrste˝ in deleža sonca, ki ga vinograd prejeme. Kako si lahko to zapomniš?

Zjutraj, dopoldne paše lahko, sveže vino za začetek dne. Okoli kosila se že prileže malo bolj izrazito vino, da se lepo poda k hrani. Bolj ko se dan preveša v noč, močnejša vina si privoščimo, eksperimentiramo, kombiniramo s hrano in iščemo karakter (če je vina preveč, hitro pride na plan tudi naš :).

Torej, cela znanost, še preden trta začne rasti.

Zgodba blagovne znamke

O, a je že trgatev? Je, samo da se je vmes zgodilo še miljon misli, akcij, opravil, debat in tehtnih premislekov, ki so pripeljale do tega dne. Ha, in veš, da se ne reže grozdov kar vse povprek? Vsaka vrsta ima določene specifike, kdaj je pravilno zrela, koliko sladkorjev, kislin, ipd mora imeti za željen rezultat. In ja, še preden se vsa žlahta zapodi v vinograd veselo nad grozde, mora vinar točno vedeti, kaj želi od grozdja, da bo lahko pravilno izbral usodni dan.

Ob trgatvi je veselo, združi se prijetno s koristnim – opravi veliko delo in obenem tudi poveseli, saj z ramen vinarja pade veliko breme. Ko se vsi ˝trgači˝ utrujeni od dela, vina in hrane (upam, da odgovorno) odpravijo domov, se začne še ena ˝veselica˝ 🙂

Pecljanje grozdja, hlajenje jagod, maceracija, stiskanje, pretakanje, popoln nadzor nad situacijo in hitro ukrepanje, ko kaj ne gre po planu. Sem že omenila, da je ta plan pomemben, še preden se odpraviš v vinograd? Res je, v sodobnih vinogradih in vinskih kleteh je že ogromno tehnologije in avtomatizacije, ki je v veliko pomoč pri ustvarjanju vrhunske kakovosti, konsistence pa tudi veliko eksperimentiranja omogoča. Še vedno pa je pred vso ˝mašinerijo˝ vinar, ki mora vedeti, kaj želi in kaj lahko iz svojih vinogradov dobi.

Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa
Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa

Joj, šele pri moštu smo 🙂 Veliki, majhni, leseni sodi pa inox posode, takšne in drugačne – v nekaterih leto, v drugih dve, tri, štiri, …  Včasih najprej v eni, potem v drugi – zori, raste, se razvija, ko vinar reče: to je to! Zapre v buteljko, nalepi etiketo, postavi v vinsko vitrino in nestrpen čaka, da bo pravilno ohlajena in ga bo lahko v vsebini užival s svojim najdražjimi. In z nami 🙂

Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa
Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa

Ups, a sem na začetku rekla, da se vse začne v vinogradu?

Pomota – začne se v družini, pogosto že veliko generacij prej, ki so prepoznale priložnost v naravi, da jim ponuja nekaj več. Začne se pri želji domačije, da postane tudi vinska klet.

Začne se pri viziji vinarja, ki si izbere pot, po kateri bi s svojimi vini rad hodil. Začne se pri ˝mindsetu˝, ki je gonilo za trud, delo, znanje, odrekanje, padce in vzpone – ki pripeljejo do kozarca čistega ponosa in nenazadnje tudi etikete – ki je le en detajl, ki govori celotno zgodbo.

Zgodba blagovne znamke

Tako se je razvijala pot etiket in podobe domačije skozi čas.

Vsako obdobje je imelo svoje značilnosti – skupna pa je zgodba tradicije, ljubezni do vina, želje po vrhunski kakovosti, spoštovanja narave in konstantnega učenja, rasti ter napredka.

Te etikete so zadnje in tiste, ki so me očarale na prvi pogled.

Zgodba blagovne znamke

Logo predstavlja domačijo in je vzet iz akvarelne slike znane umetnice. Spodnje linije predstavljajo prst opoko, ki je temelj za celotno zgodbo, ta zemlja pa da zlato – vino.

Zgodba blagovne znamke

Linije vin ločujeta svetla in temna barva podlage, belo in rdeče vino označuje diskreten detajl na grafiki, vrsta vina pa je enostavno zapisana pod imenom.

Zakaj govorim o tem na dolgo in široko?

Ker je ta zgodba, vsi detajli, smisel in ZAKAJ – izjemnega pomena pri katerikoli blagovni znamki, produktu, storitvi. Ah, ne pri katerikoli – ˝samo˝ pri tisti, ki želi doseči publiko, za katero je ustvarjena, ki želi rasti, svojo pot nadgrajevati in biti na njej uspešna, iskrena in unikatna.

Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa
Zgodba blagovne znamke - vinska etiketa

Hm, kje začeti?

#branddiscovery

= poglobljena revizija in odkrivanje blagovne znamke – njenega bistva, komunikacije, potrošnikovega zaznavanja, pozicije na trgu, dodane vrednosti, podobe. Je ključnega pomena za dolgoročen razvoj v željeno smer, učinkovit nastop na trgu ter gradnjo kredibilnosti blagovne znamke.

tinika tax razvoj vizualne podobe

Misija blagovne znamke

Začnemo pri bistvu – zakaj obstajamo?

Kaj so glavne vrednote podjetja, kakšno je naše poslanstvo?

Katere probleme rešujemo našim strankam, kaj so naše rešitve?

Kakšna je naša vizija (kratkoročna, srednjeročna, dolgoročna)?

Identiteta

Kdo smo kot blagovna znamka, kaj je naša zgodba?

Kako se želimo predstaviti in biti zaznani?

Kako naša podoba to sporoča?

Kako komuniciramo s trgom?

Idealna stranka

Kdo je naša idealna stranka – katere so glavne persone?

Podrobna definicija karakteristik

Kako želimo, da nas zazna in kako jo bomo dosegli?

Nadaljevanje in razlaga te čakata TUKAJ

Imaš že na tem mestu kakšno vprašanje?

  • Kako se lotiti postavljanja blagovne znamke?
  • Kako zgraditi identiteto blagovni znamki?
  • Ne veš, kako zgodbo povedati skozi vizualno podobo?
  • Kaj sploh potrebuješ za učinkovito predstavitev?
 
Lepo vabljen/a, da se javiš, zagotovo bomo skupaj našli rešitev in odgovor!